trať závodu

Obrazová prohlídka trati:

Stav trati ročníku 2015. Nové video pro Vás připravíme na začátku prázdnin tak, aby odpovídalo aktuální situaci na trati především vzhledem k případným omezením daných pracemi na komunikacích...

Popis trati:

Prvních 70 km závodu III. ročníku KRAKONOŠOVA CYKLOMARATONU je shodných pro obě trasy.

Po startu v Trutnově se vydáme po horské silnici směr Krkonoše. Po chvíli z ní odbočíme, abysme se po minutí Pekelských rybníků pustili do stoupání na Hrádeček (tady v jedné ze zatáček mineme památnou chalupu bývalého prezidenta Václava Havla). Sjezdem z Hrádečku se dostaneme opět na horskou silnici, nabereme však opačný směr, abychom se průjezdem přes Mladé Buky dostali ke křižovatce, na které uhneme na Žacléř. Mírným táhlým stoupáním pokračujeme směr toto bývalé hornické město. Cestou potkáme bývalou vojenskou pevnost Stachelberg a také lyžařský areál v Prkenném dole. Ze Žacléře už je to je pár kilometrů k polským hranicím, které překonáme v Královci. První město, které nás přivítá na polské straně bude Lubawka. Cestou podél krkonošského masívu se pro polské straně dostaneme až ke stoupání na hraniční přechod na Pomezních boudách (Bufet č.1). Tady je poprvé překonáme hranici 1 000 m.n.m. a poté si užijeme krásný sjezd až na 70 km na křižovatku v Temném dole, kde dojde k oddělení obou tras.

Dlouhá trasa - 140 km / 2.606 m:

V Temném dole odbočíme vpravo a po známé horské silnici budeme pokračovat až do Pece pod Sněžkou. A už je před námi nejtěžší stoupání dne. Na sedmi kilometrech tu zvládneme převýšení více jak 430 m! Po překonání hranice 1 100 m.n.m. u Pražské boudy (Bufet č.2) začne zasloužený sjezd zpět do podhůří. Klesat budeme až do Dolního Dvora, kde poprvé opustíme loňskou trasu a vydáme se vpravo směr Strážné (Bufet č.3)  a vychutnáme si kultovní krkonošské stoupání a po něm sjezd směr Vrchlabí. Tam ovšem nesjedeme a v jedné z posledních zatáček odbočíme prudce vlevo a po místní asfaltové komunikaci se dostameme až na kruhový objezd do Lánova. Na něm se vydáme směr Trutnov, ale z hlavní odbočíme po cca 5 km v obci Čistá opět do hor. A je před námi další kultovka. Tentokrát výjezd na Hoffmanovy Boudy. Po zdolání vrcholu náleduje sjezd po hlavní přes Jánské Lázně do Svobody nad Úpou a pokračovat budeme dále až ke golfovému hřišti v Mladých Bukách, kde se dostaneme na známá místa ze začátku závodu a také z loňského ročníku. V opačném směru mineme golfové hřiště a vystoupáme opět na Hrádeček.

!!! Změna (závěr shodný pro obě trasy...):

Po sjezdu z Hrádečku přichází změna oproti původně plánované trase a také oproti loňskému ročníku... Na křižovatce pod Hrádečkem neodbočíme vlevo k Pekelským rybníkům, ale vpravo do Vlčic. Po průjezdu Včicemi přijedem ke státní silnici na Trutnov ve směru od Jičína. Tady na křižovatce dbejte přednosti v jízdě! Odbočíme vlevo směr Trutnov a přes městskou část Volanov přijedeme na kruhový objezd, kde odbočíme vlevo a napojíme se na poslední kilometr trati a závěr si dáme shodný s loňským dojezdem...

Krátká trasa - 93 km / 1.403 m:

Na 70 km odbočíme z dlouhé trasy vlevo, směr na Trutnov a po horské silnici budeme sjíždět přes Horní a Dolní Maršov do Svobody nad Úpou, kde se opět napojíme na trať dlouhé trasy a společně budeme pokračovat přes Mladé Buky, Hrádeček, Vlčice, Volanov až do cíle.

Profil trati:

Krátká trasa                                                                                                  Dlouhá trasa

Kliknutím na obrázek se přenesete do interaktivní mapy v aplikaci gpsies.com. Tady si můžete stáhnout trasu v formátu pro GPS zařízení, prohlížet v různých mapových podkladech či studovat převýšení...